Utmaning
Svenska Lantchips var först med ekologiska chips i Sverige. Bara det är värt en applåd, eller hur? Dessutom så har de haft fossilfri tillverkning sedan 2018, använder ingen palmolja och har sedan start stöttat SOS Barnbyars arbete för att hjälpa utsatta barn. Därför kände vi ett extra stort ansvar när vi fick glädjen att arbeta med Svenska LantChips. Vår utmaning var att ta varumärket vidare in i framtiden, men samtidigt inte förlora känslan av kvalité och omsorgsfull produktion. En så pass bra produkt förtjänar marknadsföring i världsklass, och vi var redo att leverera.
Taktik
För att nå ut och kommunicera sitt varumärke idag måste man ha en stark digital närvaro. Därför formgav och utvecklade vi en ny hemsida; lantchips.se. Fokuset låg på att lyfta Svenska LantChips USPar, så som deras fossilfria produktion, chipsens hälsosamma fördelar och företagets ideella arbete. Vi hjälper kontinuerligt LantChips att skapa engagemang i sociala medier samt finslipa kommunikationen om deras miljöarbete via deras hemsida. Vårt uppdrag innefattar bl.a. profilering, digitala medier, annonsering och förpackningsdesign. Tillsammans har vi etablerat Svenska LantChips som ett av svenska folkets favoritchips.
Om Svenska LantChips
1991 startades Svenska LantChips, tre år senare var de det första företaget i Sverige (kanske till och med världen) med ekologiska chipstillverkning. Sedan dess har de fortsatt utveckla sin produktion år för år, för att bidra till en mer hållbar värld. Idag kan man hitta Svenska LantChips på alla stora butiker och de fortsätter vara en förebild för andra tillverkare i livsmedelsbranschen.