Copy

När ord blir till innehåll – hur kan en copywriter hjälpa dig?

dé, koncept, varumärkesbyggande, SEO-texter, blogginlägg, annonskampanjer, övergripande tonalitet. Det är några exempel på vad en copywriter kan göra för dig och din verksamhet. Allt med målet att skapa en kommunikation som når ut, skapar lojalitet och ökar konverteringen.

Att låta ord bli till budskap och berättelser, som i sin tur stärker ditt varumärke och skapar fler och bättre affärer, kan vara en utmaning. Men det är precis det en copywriter kan hjälpa till med.

Vår copywriter heter Lisa Gerhardsson. Med en bakgrund som journalist och tio yrkesverksamma år som copywriter har hon koll på innehåll. Genom åren har hon arbetat med allt från varumärkeskoncept, tonalitet och redaktionellt material till annonskampanjer, SEO och storytelling.

Varumärke, idé och koncept

Vi kan hjälpa dig att hitta den röda tråden i kommunikationen, som löper genom alla kanaler. Att sätta språket och tonen för all kommunikation ger ditt varumärke en personlighet, en egen identitet.

Oavsett om det gäller att stärka varumärket, sätta tonaliteten för din nya hemsida eller skapa en annonskampanj, kan vi hjälpa till med idéer, koncept och insatser för ett starkare varumärke. Alltid med dina mål och din målgrupp som grund.

Skribent och webbcopy

Blogginlägg, webbtexter, nyhetsbrev, intern kommunikation, broschyrer, innehåll till appar. Vi hjälper dig gärna med textproduktion till såväl tryckt som digitalt innehåll, för alla branscher och målgrupper. Vi sköter allt från upplägg och intervjuer, till textproduktion och publicering.

Vi kan även utgå från existerande innehåll och göra en ordentlig genomgång och redigering – och skapa bättre förutsättningar för dig att nå ut.

Vill du ha hjälp av vår copywriter? Hör av dig!